مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 17:252022-10-26سياسي

خبر خوب| راه اندازی نخستین پالایشگاه پلاسما در گیلان


معاون اجرایی مدیر عامل شرکت توسعه پلاسما درمان خزر از راه اندازی نخستین پالایشگاه پلاسما در استان گیلان خبر داد و گفت: سرمایه گذار آلمانی موافقت خود را به منظور مشارکت در راه اندازی پالایشگاه اعلام کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، بهرام ترکان عصر امروز در دیدار با رییس شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان این شورا با اشاره به اینکه رشت جزو با فرهنگ ترین شهرهای کشور است، اظهار کرد: ما امیدواریم با ایجاد تعاملات خوب با حوزه مدیریت شهری در رشت بتوانیم فرهنگ اهدای پلاسما را نیز در این شهر نهادینه کنیم.

  وی با بیان اینکه اهدای پلاسما برای تهیه داروهایی از جمله ایمونوگلوبین، آلبومین، فاکتور 8 و 9 بسیار مهم است، افزود: این داروها برای بیماران سرطانی، هموفیلی، افراد نیازمند جراحی های بزرگ، نوزادان و افراد دچار سوختگی شدید و بیماران دچار نقص ایمنی استفاده می شود.

  معاون اجرایی مدیر عامل شرکت توسعه پلاسما درمان خزر با تاکید به اینکه پلاسمای اهدایی پس از 24 الی 72 ساعت در بدن جایگزین می شود، گفت: پلاسمای هر فرد در صورت عدم اهدا پس از 10 الی 14 روز در بدن تجزیه می شود و پلاسمای تهیه شده در ایران جزو با کیفیت ترین پلاسماهای تولید شده در جهان است و هر فرد می تواند حداکثر تا 34 مرتبه در سال نسبت به اهدای پلاسما اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| راه اندازی نخستین پالایشگاه پلاسما در گیلان

خبر خوب| راه اندازی نخستین پالایشگاه پلاسما در گیلان